HTML

Skegnessi magyarok

Üdv Mindenkinek! Ha valaki ismeretlenül keveredett volna erre az oldalra, nos, én szeptember eleje óta Angliában élek és dolgozom, egészen pontosan Skegnessben, ez egy tengerparti üdülőváros a sziget keleti partján. Ez a blog azzal a céllal készül, hogy részletesen beszámoljak az itteni tapasztalataimról, mind a munka, mind az élet egyéb területein. Remélem, hogy tudok vele segíteni azoknak, akiknek hasonló terveik vannak.

Friss topikok

  • Dav3cske: Helo, Figyelj, lenne pár kérdésem, mert szeretnék kijutni Skegnessbe, mert megismertem valakit ott... (2009.06.15. 23:22) Spring Harvest
  • Jane: Klímavátozás??Élelmiszerválság??Fejlődő országok????? A médiában lehet,hogy minden nap hallani eze... (2008.12.18. 19:49) Egy környezetmérnök gondolatai Butlinsban
  • Tsabeee: Vannak képek, nem is egy, hanem rögtön 2, de jól van, majd teszek. Csak az a baj, h itt olyan szup... (2008.11.18. 00:09) Anglia másik arca
  • Tsabeee: wcsabi84@gmail.com. Mi az, amiről nem mersz a nyilvánosság előtt beszélni, talán nyakon öntötted m... (2008.11.10. 19:35) Első hetem a flooron
  • Tsabeee: Köszi a biztatást, igen, igyekszem élvezetesen és olvasmányosan írni, remélem tudok vele másoknak ... (2008.11.01. 14:42) Menni vagy maradni?- Egy újabb pofáraesés

Linkblog

2008.12.28. 21:04 Tsabeee

Karácsony Butlinsban

Bizony-bizony, sokak számára szomorú hír- véget ért az idei Karácsony. Nos, én nem tartozom közéjük. Életem első ( és remélem utolsó) butlinsi Karácsonyáról dióhéjban- tragikus. Pontosabban nem állíthatom, hogy tragikus, hiszen nem volt, egy az egyben elmaradt. Valamit mintha éreztem volna a levegőben, valami hiányzott, valahogyan nem voltak teljes értékűek ezen napok- de karácsonyi hangulatom egy pillanatig sem volt. Nem állítom, hogy maga a Karácsony volt rossz- az rossz, hogy ezekben a napokban kellett volna lennie a Karinak. 19-étől január 2-ig elvileg egyetlen pihenőnapunk sincs, ez alól kivételt jelent az én esetem, az később kiderül, miért. Szóval múlt hét péntek óta hajtás ezerrel- 22-én, 27-én, 30-án és 2-án accom, 19-én és 23-án vállaltunk újabb túlórát, "Welcome Team" tagok voltunk. Ez lényegében annyit takar, hogy sétáltunk a Skylineban és akkörül, rikító sárga egyenruhában, térképekkel és ismertetőfüzettel a kezünkben, mosolyotunk a vendégekre és segítettünk nekik, ha pl. eltévedtek, check-int kerstek, stb. Persze azt nekünk kellett ott helyben kitalálnunk, hogy melyik vendég-kategória ( mert van külön standard, silver, gold vendég, ezeken belül is self-guetering, bed and breakfast, bed and dinner) hova kell, hogy menjen "bechekkolni", mert ugye azt kezdőknek minek is elagyarázni?? Ezen 2 munkán túl szünnap nélkül járunk a Coralba, 25-én pl. 11 órát robotoltunk megállás nélkül, 3-szor kellett leszedni és újrateríteni az asztalokat (a többi nap "csak" kétszer). A 11 óra alatt mindössze 20 perc szünetet kaptunk, amikor is a Burgerből áthozatott menut gyorsan a földön törökülésben befaltuk ( még jó, hogy étteremben dolgozunk.........). Nekem pl. egy, a vendégeknek kitett kosárból elcsent zsömlét leszámítva az volt este fél 8-ig az egész napi kajám. Mindenki ingerült, kimerült és rosszkedvű volt. Engem ráadásul du beraktak a "Traditional Eglish Dinner" pultba, egyáltalán nem okozott gondot, h életemben másodszor dolgoztam ott (az 1. alkalom hónapokkal korábban volt, amikor az iskolásokat étkeztettük, és akkor kb. 10 perc alatt az egész sereg lement), és az ételek nevét sem tudtam, nemhogy azok lincolnshirei akcentussal torzított változatát, emellett kiadni őket gyorsan, ügyesen, mindent a megfelelő kanállal és csipesszel. Amikorra viszont végre kiszolgáltuk az összes vendéget, örömmel vettem tudomásul, h ehhez a förtelmes kajához most egy darabig nem lesz szerencsém. Ahogyan azt Móricka elképzeli! Az ünnepi karácsonyi vacsoránk u.i. szintén az volt, pontosabban annak a maradéka. Egyébként hálásak lehetünk érte, Louise u.i. bejelentette még a múlt héten, hogy 22-étől nem fogunk kaját kapni egyáltalán, tekintettel arra, hogy az asztal szépen meg van terítve. Valószínűleg utána sokan szemrehányást tettek neki, hogy ha már Karácsonykor itt húzzuk az igát, és bájolgunk a rendkívül intelligens vendégekkel, 1500 km-re az otthonunktól, akár napi 11 órában is, akkor talán nem most kellene a szart rágni. Arról meg nem is beszélve, hogy a másik két étteremben szintén meg voltak terítve az asztalok, mégis mindig kaptak kaját. Nade nézzük meg közelebbről, miből is áll a "Traditional Turkey English Dinner": van benne 2 szelet langyos vízben tocsogó pulyka, főtt és sült krumpli, párolt sárgarépa, kelbimbó, zöldborsó, vmi stuffin v milyen golyó, és az egész leöntve vmi barna szósszal. Ínycsiklandó, nem? Szóval a lényeg az, hogy hosszú és nehéz volt a karácsonyi, ráadásul engem beöltöztettek rénszarvas jelmezve, állítólag nagyon jól állt, bár mozogni nem igen tudtam benne, végig úgy éreztem, mintha szaunában lennék, az állam és az arcom pedig teljesen kidörzsölődött. Köszönjük Butlins!:) Viszont Szente Este kaptunk a Team Dinneren magyar és lengyel kaját: a székelykáposzta és a túróscsusza egészen jó volt, a gulyás sötétbarna színű volt és pörkölt állagú, általában ezt a 3 ételt 1 tányérra öntötték össze, nyilván úgyis egy helyre kerülnek. Mindegy, azért kedves gesztus volt tőlük, és annyira valóban nem rontották el, mint amilyenre számítottunk. Mindenképpen pozitívum az is, hogy a 25-e, 26-a és a január 1-e duplabérrel lesz fizetve, az azért egy 11 órás munkaidőt tekintve nem rossz.

A rendületlen munkamenetemet egszakította, hogy tegnap megbetegedtem- nappal még csak a torkom fájt, köhögtem és az orrom folyt, este már hasmenése is volt, éjjel kétszer hánytam, egyszer, hajnalban pedig nagyon közel voltam hozzá. Ígyhát ma nem mentem dolgozni, de már jól vagyok, úgyhogy holnap mindenképpen fogok.

Szerencsére már csak 5 nap munka, 30-án és 2-án accom, Szilveszter éjjel Jaks, 1-én pedig állítólag 8 órát melózunk a Coralban. Utána viszont 3,5 hét szünet, holnaphoz egy hétre fogok hazautazni, már nagyon várom.

 

Most megyek lepihenni, akivel nem beszélte eddig, annak utólag is szeretnék kellemes ünnepeket kívánni!

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://skegnessblog.blog.hu/api/trackback/id/tr92845860

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása