Most jut csak eszembe, hogy még nem is írtam a mosogatáson kívüli melóimról. Nos hát, az a lényeg, hogy aki Butlinsba jön, az alapvetően már Magyarországon kell, hogy válasszon két lehetőség közül: guest gatering ( ez az éttermi munka, ahová én is tartozom), illetve accomodation- röviden összefoglalva: takarítás. A jelentkezők ezen lehetőségek közül választhatnak, általában oda is sorolják be őket, ahová jelentkeztek, bár állítólag a guesteseknek jobban kell tudniuk angolul, és az én esetem mutatja, hogy ez ténylegesen is mennyire fontos:) Viszont akiket guestre vesznek fel, azoknak is be kell segíteniük accomon, hétfőn és/vagy pénteken, akkor vannak u.i. a turnusváltások. Én rendszerint hétfőre vagyok beosztva. A meló egészen elviselhető, ha nem vmi extrém szobát kapsz, viszont én eddig az esetek 60%-ában extrém szobákat kaptam. Itt ilyenekre kell godolni: 5 szemeteszcskónyi hulladék, összeszart falak, bilincsek, Jennifer Anniston Play Boy-os plakátja felragasztva (!) az asztalra, a szoba közepébe hányt és a tányérokra, illetve zuhanykabinba szórt cigaretta hamu, stb., stb. A becsült idő, ami alatt a szobákat " kényelmesen" el lehet készíteni-egy óra- magyarul ennyit fizetnek. Nekem egy óra alatt azokat a szobákat sikerül kitakarítanom, amikben semmi rendkívülit nem műveltek. Igazából mind1, mert a potwash-on általában f1-kor végzünk, odaérek hn1-re, mire minden cuccot összeszedek ( természetesen különböző helyeken tartják a trolleyt, az ágyneműket, a tisztítószereket, törlőrongyokat, stb.), lesz legalább 1 óra, 4-re pedig jönnek a vendégek. Hogy hogyan végzek 1 óra alatt? Legtöbbször vagy kifutok az időből, vagy szelektálok. A chekkertől függ. A magyar chekkerek rendesek és segítőkészek, nem szemétkednek, nekem eddig az angol chekkerekkel sem volt negatív élményem, az angolokban mindenestre az a jó, hogy igénytelenek és mocskosak ( legalábbis az itteniek). Ha angol chekkert kapok, nem kell túl precíznek lenni, inkább kulcsmotívumokra kell odafigyelni, pl: az ágynemű rendesen be legyen gyűrve a matrac alá, ne lógjon ki, de azt nem veszi észre, ha nem cseréltem ki; a zuhanyzóban nem maradhat szőrszál, de a wc-ülőke alá nem néz be, hogy sz.os maradt-e, stb., stb. A hétfő rémálom. Délben enni sincs időm, annyira kell sietnem, és mivel gyakran csak f5-hn5-re tudom aláíratni az accomomat, és 5-re ugye vissza kell menni potwash-ba, gyakran délután se. Ez azt jelenti, hogy reggel 9-től este 9-ig egy percet nem pihenek. Estére olyan vagyok, mint akit kimostak. Jaj, kedden tartottak nekünk accom-továbbképzést, merthogy túl lassan dolgozunk, és a vendégek panaszkodtak a tisztaságra. Csoportokba osztottak minket, adtak egy itinert, hogy pontosan hogyan kell lépésről lépésre haladni, a főnökasszony elmagyarázta, hogy melyik vegyszert mikor, mire kell használni ( lehet, hogy sok kellemetlenségtől kímélt volna meg minket és saját magát is, ha ezt az elején teszi meg, és nem így másfél hónap után), és persze a végén még megdobtak minket egy kis lélekemelő pszichológiai maszlaggal- a szokásos szöveg: mi egy láncszem vagyunk a gépezetben, ami nélkül a gépezet nem működik jól, ha bármi bánt minket "just always talking", mindenki egyformán fontos, szívesen fogadnak mindenféle észrevételt. Nos, 6 óra rohangászás után, amikor még egy falatot nem ettem, és már harmadszor szaladok vissza a párnahuzatokért ( mert azok ugye f4-re még nincsenek készen, miért is lennének, hiszen csak 3 napjuk volt kimosni őket, meg eleve hogy nézne ki vásárolni még 20 csomaggal egy ekkora cégnek), úgy hogy a chekker megint eltűnt, és persze a vegyszerek 60%-a már kifogyott, ezért a wc-t is mosogatószerrel kellett kisikálnom- noshát, ilyenkor tudnék miről "always talking"-olni. De nem baj, a nagy gépezet tökéletesen működik. Persze amikor már mindenki pattanásig feszült, f4-kor megjelennek a vendégek az ajtóban, hogy jajj, igaz, hogy 4-re ígérték, hogy jönek, de ugye nem gond, ha fél órával hamarabb elfoglalják a szállást- "always keep smiling".
A bári pohárszedés a másik másodállásom, az már szabadon választott, arról majd egy másik alkalommal.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Dantseee 2008.10.22. 23:42:13
amúgy hányan vagytok egy teamben?
Tsabeee 2008.10.23. 15:04:06
Hogy érted, hogy egy teamben? Az egész személyzet egy nagy team, pl. a konyhán 8-an vagyunk, de elől az étteremben vannak vagy 30-an. Ez amúgy éttermenként változó, miénk a legnagyobb.